Bilim Merkezimiz tarafında öğrencilerimizin potansiyellerini ortaya çıkarmak ve kendilerini keşfetmelerine fırsat vermek için Robotik ve Kodlama Atölyesi büyük bir titizlik ile tasarladık.
Robotik ve Kodlama Atölyesi 3 farklı atölyesi harmanlanıp bir araya getirilerek oluşturulan bir etkinlik atölyesidir. Atölyelerimiz:
Atölye içerisindeki bölümlerin kendi içinde farklı kazanımları ve hedefleri bulunmaktadır.
Kodlama Atölyesi: “Geleceğin Dili” olarak ifade edilen ve birçok eğitim kurumunun müfredatlarına seçmeli ders olarak girmeye başlayan “Kodlama” bizlerin en öncelikli atölyelerinden biridir.
Kodlama Atölyemizde; öğrencilerimiz yansıtıcılık, yaratıcılık, kural öğrenme, kurallara uyma, problem çözme, analitik ve uzamsal düşünme becerileri kazanacak. Yaş gruplarına özel olarak hazırladığımız atölye içeriğimizle, öğrencilerimiz tüketen değil, üreten bireyler olma yolunda “Kodlamayı” öğrenecekler.
Robotik Atölyesi: Hızlı gelişen teknoloji en doğru şekilde okumak ve yakalamak için öğrencilerimizin, kendi robotlarını tasarlayıp, programlayarak, robotik dünyaya ilk adımlarını atmalarını önemsiyoruz. Robotik Atölyemizde öğrencilerimizin teknoloji kullanımı, tasarım, fen bilgisi ve matematiksel işlemler konularında beceri kazanmalarını amaçlıyoruz.
Atölyemizde, öğrenciler kendilerini bir bilim insanı, bir mühendis ya da bir tasarımcı gibi hissederler ve zamanla günlük yaşamdaki sorunları incelemek, bu sorunlara çözüm bulmak konusunda kendilerine daha fazla güven duymaya başlarlar. Robotik etkinliklerle öğrencilere;
3 Boyutlu Modelleme: 3 Boyutlu modelleme ve düşünme ayrı bir yetenektir. Bu yeteneği ilerleyen yaşlarda kazanmak oldukça zordur. Bu yeteneği küçük yaşlarda kazanmak çok önemlidir. Çocuğunuz ilerde hangi mesleği seçerse seçsin (doktor da olsa, mühendiste olsa, sanatçı da olsa, işçi de olsa) tasarım, modelleme ve 3 boyutlu düşünme yeteneği gerekiyor. Üç boyutlu tasarım etkinliklerinin hedefi öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: